Time flies..

Tiden går så fort när jag har fullspäckade dagar både på vardagarna och helgerna. Dagarna ser ut på ungefär samma sätt som sist fast just i denna kurs som jag läser nu är det betydligt mycket mer uppgifter vilket kräver mer plugg.

Jag går så ofta jag kan på mornarna, svårt att hinna med om jag börjar vid halv 9 men då kör jag lite extra cardio på gymmet i form av lågintensiv löpning eller rodd. Jag äter mindre kolhydrater i helhet med mest störst intag i samband med träning, det brukar bli til lunch och middag då jag lägger träningen mellan de mest kaloririkamåltiderna. I och med det har jag ökat proteinintaget lite grann. Lagt till lite extra protein på morgonen och kvällen, ca 40 gram. Så jag ligger på ett proteinintag på 300g om dagen vilket motsvarar ca 3g/kg kroppsvikt.

Jag kör 4 split nu med högre antal repetitioner och extra träning för vader och mage. För att öka förbränningen mer håller jag en kortare vila mellan seten ca 60-90 sek för att få upp högre puls. Men kom ihåg att inte göra det i samband med tung träning, då behöver kroppen betydligt längre vila mellan seten för att kunna prestera optimalt. (Återbildning av kreatinfosfat och ATP)

För helgen blir det att skriva lite på ett kostschema till vän hemma i Uppsala. Nu blir det strax lite mellis och laddning för benträning. Hoppas träningen går bra för er! Hör av er om ni har några funderingar. Cheers!

Detta är ett exempel på sammanställning efter ett dagsintag. Intressant för den som vill ta träningen ett steg längre!

Dag 2 sammanställning

1 tanke på “Time flies..

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s