Benträning med kort vila

Haft en riktigt bra vecka hittills med mycket träning, grymt härliga promenader på morgonen och styrketräningen går framåt med. Känns även bra att jag har mycket saker på gång med företaget inför sommaren. Riktigt kul att få jobba med något som jag brinner för!

Idag testade jag ett nytt upplägg på benträningen, nämligen ca 30 sekunder vila mellan seten. Fick riktigt bra kontakt i benen och ett härligt flås. Men det gäller att inte lägga på för mycket vikt på stången utan att hitta en vikt som är rätt lagom för att klara av flera set.

Passets upplägg idag:

Knäböj 5 set

Lårcurl 5 set

Rakmark med hantlar 4 set

Benspark 4 dropset

Stående vadpress 4 set med dropset sista

Sittande vadpress 4 dropset

Slänger även upp lite bilder från idag och sconesen jag gjorde, för er som inte testat dem rekommenderar jag dem starkt! Sök på scones här på hemsidan så kommer receptet upp. Perfekt som mellanmål eller frukost.

1-maj

 
IMG_0063  IMG_0064IMG_0067

/PT Knopf

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s